Search This Blog

Sunday, April 2, 2017

FCE - Fa Ceva fara Emotii

Ma uitam cu jind la cheesecake-ul ala din metrou, mai exact la spuma aceea de bezea de deasupra, mmmmmm, dar nu faceam legatura cu campania "Ce faci pentru a trece #farafrica peste momentele dificile?" a celor de la Dr. Oetker. Asta pana cand nu am citit mai bine descrierea de pe Blogal Initaitive, care spune cam asa: povestiti un moment greu din viata voastra si inscrieti-l pe http://www.prajiturifarafrica.ro/, iar Dr. Oetker va dona cate 1 euro la SOS Satele Copiilor. O sa fac si asta, dar mai intai sa impartasesc cu voi povestea mea.

Eu sunt #farafrica oricand, in ultima vreme. Daca stiti vorba "orice sut in fund un pas inainte", atunci intelegeti situatia. Anul 2017 este pentru mine anul marilor realizari. Anul in care imi iau viata in propriile maini si ma simt bine. Ii multumesc pe aceasta cale logodnicului meu, pentru ca mi-a fost alaturi in perioadele mai putin bune, cand nu aveam chef de absolut nimic, cand ma intorceam fara chef de la munca sau din contra, cand ma plictiseam teribil acasa, nestiind ce sa mai fac cu viata mea.

Primul lucru important pe care l-am facut #farafrica este ca m-am inscris pana la urma la un examen Cambridge. L-am luat, nu ma indoiam de asta, nu prea ai cum sa il pici, dar depinde foarte mult de nota pe care o primesti. In sistemul lor se noteaza A, B, C sau nivel inferior, iar pentru mine era foarte important sa raman la B2 (sau mai sus), nivelul la care credeam ca sunt si la care mi s-a mai zis ca as fi. Acum am si certificat ca sa dovedeasca asta Nu ma mai simt ca si cand as minti daca zic la unele categorii ca sunt de nivel avansat, dar nici nu ma mai simt prost daca spun ca am cunostinte medii. Acum e oficial, upper-intermediate, ce-ar fi trebuit sa fiu din liceu, dar ce mai conteaza. A fost piatra mea de moara pe care trebuia sa o depasesc si pe care o tot ocoleam in ultimii vreo doi ani. De fiecare daca cand imi incoltea ideea in minte imi strangeam laolalta cartile si caietele, citeam una alta, mai faceam cate un exercitiu si cand venea vorba sa ma inscriu efectiv la examen o dadeam p-aia cu "nu ma simt pregatita, de ce sa dau banii aiurea". Da, 630 de lei pentru FCE (First Certificate in English) nu este chiar de colo, atatia bani doar ca sa ti se permita sa stai niste ore in sala e examinare... plus salariile corectorilor si expediatul lucrarilor in Anglia. In fine, mi-am luat inima in dinti, pentru dezvoltarea mea personala. Ca sa fim sinceri, niciodata nu suntem pe deplin pregatiti pentru nimic, dar trebuie sa avem putin curaj, putina inconstienta, putina incredere in propria peroana (si in cel de alaturi uneori), dorinta si imboldul de a face ceva si uneori niste bani, un mix de ingrediente. Nu stiu cat de mult ma va ajuta in cariera inca o bucata de hartie, intrucat oricum vazand si facand inveti, dar eu ma simt minunat ca am reusit sa trec peste emotii si sa fac suficiente economii pentru asta. Acum sa vina CAE-ul ca eu ma pregatesc deja pentru el.

"Nu te mai preocupa, totul va fi bine!"



No comments:

Post a Comment