Search This Blog

Wednesday, March 29, 2017

Tabere educationale pentru copii si adulti

In liceu priveam tanjind filmele americane, ce aratau tot felul de tabele educationale pentru copii. Mi-as fi dorit si eu sa ma duc macar o saptamana, nu trei luni, in tabara si sa calaresc, sa trag cu arcul, sa vaslesc, sa dansez, sa invat engleza si alte astfel de activitati. La noi insa nici nu se punea problema de implementarea unor astfel de tabere, cel mult se faceau excursii la munte unde copii mergeau la discoteca, la cumparaturi de suveniruri si faceau intr-o seara un foc de tabara, in rest nimic iesit din comun. Bine, intre noi fie vorba nici una d-asta nu m-ar fi suparat. 

Oricum, in clasa a 12-a m-am vazut analizand diverse programe scolare de la facultati umaniste, pentru ca eu si matematica am fost cam tot timpul certate. Am intrebat si eu pe ici pe colo si am ajuns sa fac filosofie si jurnalism. M-am vazut folosind aceste facultati dupa multi ani si pana sa ajung acolo am trecut prin cateva job-uri care ma faceau pe zi ce trece mai nefericita. Am stat si m-am gandit de cateva ori daca niste plecari in strainatate m-ar fi ajutat sa cunosc lumea mai bine, daca macar niste zile de porti deschise la universitatile din tara (cum am vazut apoi ca s-au mai organizat) m-ar fi facut sa aleg mai bine. Cred ca m-ar fi ajutat sa am mai multa incredere ca alegerea pe care am facut-o este cea corecta, dar cred ca tot pe ea as fi facut-o, asta daca nu cumva as fi gasit ceva mai tentat la istorie, a doua mea alegere la momentul respectiv. Cred ca daca as fi mers pe alt drum as fi fost o cu totul alta persoana... sunt sigura ca n-as mai fi fost cea de azi. 

Pentru indeplinirea unor astfel de vise au aparut acum solutii precum EduTabere.ro, care este o varianta excelenta pentru tinerii care vor sa-si continue studiile in strainatate, dar mai intai au nevoie sa vada daca se pot obisnui cu sistemul de invatamant, cu atmosfera internationala de acolo si viata de unul singur. Aici am gasit ceea ce s-ar potrivi descrierii mele de mai sus si anume "Tabara de limbi straine sau aventura in Elvetia", unde programul activitatilor organizate include seara tinerelor talente, patinaj, volei, bowling, cautare de comori, inot, karting, drumetii montane, orientare in natura, mers pe sarma, jocuri de echipa, petrecerea unei nopti intr-o cabana montana si multe altele. Intodeauna mi-a placut ca pe unde ma duc sa simt culoarea locala, sa vizitez cat mai multe locuri, muzee si obiective turistice, iar excursiile la Muzeul Olimpic din Lausanne, fabrica de ciocolata, minele de sare si alte asemenea m-ar fi incantat maxim. Nu stiu in schimb daca atunci as fi platit pentru echitatie si zbor cu parapanta, deoarece acestea sunt, sa le zicem, niste dorinte mai de adult, insa daca pretul ar fi fost destul de mic probabil ca as fi ales sa incerc macar o data, pentru ca sunt genul de om care nu lasa nici o ocazie sa treaca pe langa el si ii place sa incerce tot ceea ce este nou.

Astfel de programe educationale le arata tinerilor cum este educatia in afara tarii si sunt o ocazie buna pentru tineri de a-si perfectiona cunostintele limbilor straine. In plus, fiind in mediul international, vorbind obligatoriu intr-o limba straină, nu o mai vad ca pe o materie de studiu, ci invata sa comunice, sa studieze, sa se joace, folosind in mod curent si natural limba respectiva. Este cea mai sigura si frumoasa "vacanta" pentru un tanar.

No comments:

Post a Comment